Δημήτρης Λεοντζάκος, Ποιήματα

Salvador Dali, The Temptation of St. Antony

Δημήτρης Λεοντζάκος

Ποιήματα

[Στο παράλογο έφιπποι]

– σαν θανάσιμοι ιππείς –

Θα αστράφτει ο χρυσός

Κι αργυρά τα λιοντάρια της νύχτας

Και θα μπούμε στην ύπαιθρο χώρα

Στην πόλη

Και θα μπούμε αναβάτες στη νύχτα

Με ανορθόδοξα δώρα

Με γαλάζια πουλιά

Με λεπτών θηλαστικών μελωδίες

Κλουβιά από θώρακες φονικών φαλαινών

Αλαλαζόντων φιδιών οπτασίες

Πλεγμένοι με κέδρους

Δαιδαλώδεις στολές τιμωρών

Απόκρημνες λίμνες για στέμμα

Και θα έρθουν ραγδαίοι ποταμοί

Θα μας ραίνουν την κόμη

Ροδοπέταλα νεαρών κοριτσιών

Και αυτομάτων λέξεις

Ρημάτων ριπές

Και θα έρθει λοξά η αυγή

– των ζωγράφων!–

Με σκοτάδια στα χείλη

Απαλά θα μας τέμνουν τα στιλπνά της στιλέτα

– νεαροί των ιστών ανατόμοι –

Να ανατείλει το σώμα

Να ανθίσουμε στο αίμα

[Μου είπε ο γιατρός]

Είδα ένα κεφάλι ζώου

Και γύρω από αυτό το όνειρο μου

Και ακόμη πιο έξω εγώ πάλι κοιμάμαι

Οι ομόκεντροι κύκλοι μου

Και ακόμη πιο έξω αυτή η ζωή

Η ζωή μου

Θεαματική

Επερχόμενες κερασιές στα μαλλιά μου

Μελλοντικά πουλιά τις τσιμπούν

– σε πονούν –

Και ανθίζουν

[Ξαφνικής αντιλόπης στον αέρα σημάδια]

Ξαφνικής αντιλόπης στον αέρα σημάδια

Στα τζάμια

Ζώα υπόκωφα

Νυσταγμένα

Λιγάκι αργά λέω τα άλματα

Λιγάκι παλιά

Κάτι του έλειψα και με ζητά

Ας πούμε ίσως

Οι δυο γλαστρούλες που έχεις για μάτια

Τα σαρκοβόρα υγρά σου σκοτάδια

Οι ανεμώνες στο λαιμό

– βουβές ορμητικές πυρκαγιές σε λευκό –

Τα ασεβή τους σημάδια

 —

[Έχω μια τρύπα για πρόσωπο]

Έχω μια τρύπα για πρόσωπο

Κάκτους αντί για κεφάλι

Δέντρα αλλόκοτα

Νεκρά

– κλειδωμένα μυστικά –

Που αναβλύζουν αγέρωχα

– στα χείλη στο χείλος του κόσμου –

Σαν μπουκέτο μαύρα πουλιά

Πάνω απ’ τη νύχτα

***

Ο Δημήτρης Λεοντζάκος γεννήθηκε το 1974 στην Καβάλα. Έχει εκδώσει τις συλλογές Κόμικ (Τραμάκια, 2001), Η Κίρκη ξαφνικά (Μεταίχμιο, 2004) και Κινέζικα (Νεφέλη, 2010). Τα ποιήματα που παρουσιάζονται εδώ αντιγράφονται από την Ανθολογία νέων Ελλήνων ποιητών: Το καινούργιο εντός ή πέραν της γλώσσας (Γαβριηλίδης, 2009).

Σχολιάστε

