Σωτήρης Παστάκας, Χαμένο Κορμί

Σωτήρης Παστάκας

 

Χαμένο Κορμί

(2010)

Την καύτρα απ’ το τσιγάρο μου

θα την είδατε βέβαια,

πίσω από κατεβασμένες τέντες

ανάμεσα σε καλλωπιστικά φυτά

να φέγγει την τετάρτη πρωινή

αφού ξενύχτησα και πάλι απόψε,

με ψιλοβρόχι, μαυρογιαννάκη

και τσιγάρα άπειρα, κάτι

δεν μπορεί θα πήρε το μάτι σας,

απλή υποσημείωση στο κείμενο

της δικιάς σας νύχτας,

υπενθύμιση κι αναγωγή

σε όλες τις αναρίθμητες απώλειες,

ένας που έχασε ό,τι είχε να χάσει

έχασε στο τέλος και τον ύπνο του.

Πέθανα δυο φορές: την πρώτη

σαν άντρας, τη δεύτερη σαν γυναίκα.

Ξεκούρδιστα βήματα Κυριακή

στους δρόμους της Λιοσίων.

Την τρίτη μου ζωή ως οροθετικός

ένα κορμί να συντηρώ

με φάρμακα προτού να γίνει

οριστικά χαμένο, ένα κορμί

ψυχή των ντραγκς, του σεξ

και των ρεμπέτικων,

που βάζει αέρα από παντού

και σέρνεται και ίπταται

πολύχρωμο μπαλόνι,

ζαχαρωτό μια εφηβείας αξόδευτης

ακόμα – δώστε μου.

Δώστε μου κι άλλα φάρμακα

να περπατώ στο πλήθος.

Παιδί να γίνομαι κι εγώ

μαζί με τα παιδιά σας.

Κάθομαι και θαυμάζω

τη βιτρίνα του νέου μαγαζιού

παρέα μ’ αργόσχολους

και τεμπελχανάδες: κορμιά,

σώματα ημίγυμνα, καλογυμνασμένα,

που κάνουν διάδρομο

και μπράτσα που σηκώνουν βάρη

γλουτούς που ανοιγοκλείνουν

σε σέλα ποδηλάτου, αναποφάσιστος

σε ποιο να μπω κι εγώ

και οι παρείσακτοι θαμώνες

της βιτρίνας, ποιο να προαγοράσω

χαμένο κορμί προς άγραν

του νέου σαρκίου μου –

μάλλον θα ξαναπεράσω.

Ένα χαμένο κορμί

είναι ο ιδανικός μουσαφίρης.

Κάθεται και δεν πιάνει

χώρο στον καναπέ.

Αποπατεί και δεν λερώνει.

Αντιμετωπίζει το μόχθο

και τα κειμήλια εκατό χρόνων

οικογενειακής ζωής σαν ένα

σκηνικό που στήθηκε

για τις ανάγκες της παραμονής του.

Μόνον όταν αποχωρεί

τρομάζουν οι οικοδεσπότες.

Για τέσσερις μέρες

φιλοξενούσαν ένα φάντασμα.

Σχολιάστε

