Σωτήρης Παστάκας, Όρος Αιγάλεω

Lucien Freud, Reflection (1985)

Σωτήρης Παστάκας

——————————————-

Όρος Αιγάλεω

(2009)

————————————

Ας με συγχωρέσουν οι φίλοι.

Οι προσευχές μου από δω ψηλά

θα εισακουγόταν καλλίτερα,

όσο ανεβαίνεις τόσο ακούγεσαι.

Η χρόνια αποφρακτική πνευμονοπάθεια

η ένδεια οξυγόνου κόβουν τις λέξεις

στη μέση. Δεν έχω άλλο πλήθος.

Δεν προσεύχομαι πια.

—————-

***

———————-

Ελάτε, ελάτε όλοι.

Έτσι όπως είσαστε

με τα ρούχα που φοράτε τώρα.

Την παλιά μου υπόσχεση

να συγκατοικήσουμε όλοι μαζί

σε ένα εξαίσιο ρετιρέ

τώρα που έσβησε η Ακρόπολη

θα την τηρήσω. Μη φέρετε, τίποτα,

θα σας στρώσω εγώ

τα κόκκινα απ’ τα γεράνια

———————–


***

————————-

Οι στιγμές φεύγουν

σαν οδικές αρτηρίες.

Διακλαδώνονται στον

ιστό της πόλης. Περνάν

διασταυρώσεις και γέφυρες,

σήραγγες και ποτάμια:

τα λάθη μου ακολούθησαν

πολύπλοκες διαδρομές

μια πορεία που μου είναι

αδύνατον να επαναλάβω.

——————–

***

—————-

Τα λάθη μου έκτισαν

μια πόλη ολόκληρη

σαν την Αθήνα.

Από δω ψηλά πικρή παρηγοριά

ν’ αντικρίζω μια Πόλη

που κτίστηκε λάθος.

Επί σειρά δεκαετιών

μια λάθος κτισμένη ζωή.

—————-

***

————-

Για να φτάσω εδώ ψηλά

που έφτασα, έπρεπε να πετάξω

το σακάκι μου στον πρώτο

τη σαμσονάιτ από τον δεύτερο

τη γραβάτα μου από τον τρίτο

τις καταθέσεις μου στον τέταρτο

την ταυτότητα μου στον πέμπτο

στον έκτο να ξεπλύνω την αγάπη σου

από πάνω μου, για να μπορέσω

να βρω τον εαυτό μου

στον έβδομο γυμνό.

Σχολιάστε

