Ευτυχία Παναγιώτου, Ο μέγας κηπουρός

Shepard Fairey, Eye Alert Cream

————————-

Ευτυχία Παναγιώτου

—-

Ο μέγας κηπουρός

(2007)

———————————————————————————————–

—————————————————————————————————————————————————-

——————-ανείπωτες λέξεις

———————

φοβάμαι την κουκουβάγια στο λαιμό σου

τ’ ανείπωτα λόγια, πριν απ’ τον πυρπολισμό

τις αναβάσεις μας σε ράφια σαν βιβλία,

διανοητικές διαδρομές, ερωτευμένων ματιές,

κι όλα τα όνειρα που ξυπνούν τα βράδια,

περιπλανώμενες γάτες.

————–

τα λόγια που ηχούν σαν βδέλλες

τα «έτσι είν’ η ζωή», τα «τι να κάνουμε»

τα υγρά χαρτομάντιλα, τα σκισμένα γράμματα

τις φωτογραφίες τις ζεστές και τις κινούμενες

μνήμες, μνήμα·

το αξημέρωτο αύριο

——————

η σκουριασμένη κουκουβάγια στο λαιμό σου

το σπάραγμα των ονείρων μου

η κατακρεούργηση της γυναίκας

εντός μου: θύμησες θέλω θάνατος

—————–

η σκιά μου.

——————–

—————-τόκος

——–

λυπημένο μακιγιάζ παραπατάει στον καθρέφτη μου.

αλήτες, ξεβγαλμένα χρώματα από τούφες μαλλιών.

η επέκταση του μαύρου γίνεσαι το φευγαλέο βήμα

από δέρμα σε νεροχύτη γλίστρησες – βρώμικο νερό.

——————

ξεγεννάω άλλο ένα όνειρο, μορφή Εφιάλτη,

και ράβω τα ίχνη σου έκτακτα σ’ ένα στομάχι κενό.

πώς μ’ αδειάζει ο πόνος στο πάτωμα;

είναι σαν να ‘χω φύγει.

—————

ποτέ το πρόσωπο μου δεν θα μείνει καθαρό.

——————


——————–καρδιογράφημα

——–

η μνήμη μου, ένα λασπωμένο ποτάμι

που ρέει στα χέρια σου και

στο έλεος μου το μπουκάλι σπασμένο,

σώμα ριγμένο σε δάχτυλα ξένα

καρπωμένα παραίτηση.

ένα μωρό πνιγμένο, προσφορά της σιωπής μου,

που αφήνω να μοιάζει πως κοιμάσαι

φασκιωμένος με τους πόθους μου

μέσα στη χούφτα που μεγάλωσα του μέλλοντος

κοιτώντας μόνο τις ευθείες.

—————

ντρέπομαι μικρή να υποφέρω τόσο.

αν είναι ο πόνος των μικρών ελάχιστος

θέλω ένα τίποτα να γίνω

θέλω το τίποτα – φωνάζω

τόσο, που μια μέρα θα κοπώ επιτέλους

απ’ τα τεντωμένα μου λαρύγγια.

άλαλο έμβρυο θα επιστρέψω σε σένα.

————

στη θάλασσα που πόθησα

στη θάλασσα που γνώρισα

ποτάμι πριν γίνεις και παγώσεις

μια χαρακιά ευθεία στο στήθος μου

για να θυμάμαι.

————

—————-ο μέγας κηπουρός

Στον Μίλτο

παραλογίζεται τα βράδια ο κηπουρός μου.

σπείρει λέξεις στο χώμα

θάβει λέξεις κάτω απ’ το χώμα.

λέξεις λαβωμένες, πρώτα τις χτυπά

τις δένει έπειτα χωρίς φόβο

οίκτο ποτέ του δεν νιώθει γι αυτές,

κλαίνε σπαράζουν σκούζουν καταριούνται

– λέξεις είναι –

τις βουβαίνει.

το καταφέρνει το αίμα.

δεν είναι ο κηπουρός μου αυτός.

—————–

σπείρει το θάνατο

με σπέρνει θάνατο

γίνομαι θάνατος.

—————-

———————-μα εσύ ήσουν φτιαγμένος γι αγάπη

———————

έκλαιγες στην πόρτα μου σαν το τελευταίο του δρόμου σκυλί,

να σ’ αγαπήσω ήθελες για λόγους αρχής.

σ’ είχα αγαπήσει, στην αρχή, από έλλειψη, μετά ήρθαν οι τύψεις.

ο οίκτος άνοιγε την πόρτα να σ’ ακούσει, μετά μιλούσε ο θυμός

που γινόμουν ίδιο κουρέλι στη μοκέτα να σκουπίζω τα αίματά σου.

η καρδιά σου, σβούρα, σε περιφέρει σ’ ένα θάλαμο αερίων.

είσαι θολωμένος πάλι απ’ το πιοτό, πάλι χυμένος είσαι σ’ ένα στίχο.

παραμορφώνεσαι.

——————-

είχες φρέσκα λουλούδια στο βάζο της ύπαρξης το τεράστιο.

———————

η τελευταία φορά που σ’ είχα δει ήταν σε μια φωτογραφία.

κράταγες τσιγάρο, φόραγες χαμόγελο, γύρω σου στοίβες βιβλία,

πολλά βιβλία και σημειώσεις πολλές σημειώσεις.

—————-

***

————-

Η Ευτυχία Παναγιώτου γεννήθηκε το 1980 στη Λευκωσία. Ο μέγας κηπουρός, το πρώτο της βιβλίο, κυκλοφόρησε το 2007.

Ένα Σχόλιο to “Ευτυχία Παναγιώτου, Ο μέγας κηπουρός”

Σχολιάστε

